System ładowania dodatkowego akumulatora, izolator akumulatorów
Opis produktu
Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora – jeśli wykryje jego wzrost ponad 13,5V, co dzieje się tylko podczas pracy alternatora, to zewrze swoje styki powodując przepływ prądu do dodatkowego akumulatora. Jednocześnie zaświeci się kontrolka informująca o tym użytkownika. Po unieruchomieniu silnika układ rozewrze swoje styki aby nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora. Rozładowanie akumulatora uniemożliwiłoby późniejszy rozruch silnika. Izolator może współpracować z panelem kontrolnym SLA-PK.
Taki sposób działania zapewnia:
- Akumulator podstawowy jest ładowany zawsze z priorytetem. Po uruchomieniu silnika w pierwszej kolejności naładuje się akumulator podstawowy, a dopiero po jego pełnym naładowaniu rozpocznie się ładowanie dodatkowego.
- Jeśli podczas pracy silnika alternator nie będzie w stanie doładować akumulatorów (np. chwilowy duży pobór prądu) to ładowanie akumulatora dodatkowego zostanie przerwane.
- Umożliwi przy zastosowaniu panelu kontrolnego (stanowiącego wyposażenie dodatkowe) wspomaganie zasilania urządzeń o szczególnie dużym poborze prądu (np. wyciągarki) lub rozruchu silnika.
Izolator akumulatorów ma zastosowanie w:
- systemie zasilania przyczepy kempingowej, kamperach,
- zasilanie wszelkich urządzeń w samochodzie z dodatkowego akumulatora: sprzętu audio, lodówek turystycznych, wyciągarek w samochodach terenowych, CB radia itp.
- izolowanie akumulatorów w innych systemach.
Dane techniczne:
Napięcie pracy: 12/24V
Maksymalny prąd ładowania: 40A
Maksymalny przekrój przewodów zacisków AKU1 i AKU2: 4mm2
Maksymalna wartość bezpiecznika: 25A
Zalecana maksymalna pojemność akumulatora dodatkowego: do 50Ah
Rodzaj akumulatora: ołowiowe: samochodowe, żelowe, AGM, trakcyjne
Wymiary:
- Wys. 65 mm
- Szer. 89 mm
- Dł. 70 mm
Temperatura pracy: -10°C – 50°C